Laikraščiuose vienintelė teisybė, kuria galima pasitikėti, yra reklamos
//Tomas Džefersonas
Rekvizitai Viešoji įstaiga Mokslo ir technologijų populiarinimo centras Adresas: Studentų g. 65 – 513, LT-51369 Kaunas Įmonės kodas: 302318321
PVM mokėtojo kodas: LT100005808511
A/s. Nr.: LT 45 7044 0600 0688 8034
Bankas: AB SEB bankas

Kontaktai Rašykite mums: info@mtpc.lt

Užsakomieji straipsniai: kokia nauda įmonei?

Iš užsakomųjų straipsnių didžiausią naudą visada gauna tos įmonės ar organizacijos, kurios realiai diegia inovacijas, kaupia vertingą patirtį ir turi ką papasakoti potencialiems savo klientams.

Galbūt įmonės veikloje pritaikėte labai konkrečias inovacijas (nauji įrankiai, geresnės medžiagos, efektyvesnė programinė įranga, modernios paslaugos), kurių neturi kitos įmonės arba Jūsų konkurentai? Ar tiesiog labai nuosekliai ir išsamiai gilinatės į klientų problemas, kruopščiai ir atsakingai ieškote jiems idealių sprendimų, kuriate labai aukštą klientų aptarnavimo lygį ir tuo pačiu gerokai praplečiate savo patirtį? O galbūt norite pristatyti naują produktą/paslaugą, plečiate savo veiklą arba dėl kitų priežasčių ieškote naujų klientų?

Siūlome pabandyti išplėsti klientų ratą, pasinaudojant savo stiprybėmis ir sukaupta patirtimi bei žiniomis.

Jūs tikriausiai sutiksite, kad bet kurios įmonės stiprybės yra neišnaudotos, jei apie jas nežino potencialūs klientai. Žinios dažnai sklinda iš lūpų į lūpas, ir toks klientų pritraukimo būdas yra labai efektyvus kokybės prasme. Tačiau jis yra lėtas ir tinka nebent labai mažoms ir siauro profilio įmonėms. Norint, kad šias stipriąsias organizacijos puses sužinotų dar daugiau žmonių, reikia apie tai kalbėti. O kalbėti verta ir reikia visomis formomis – lankytojams parodose, įvairiais reklaminiais sprendimais, labdara/parama, renginiais ir, žinoma, straipsniais.

Mūsų įsitikinimu, įdomiai, išsamiai, nuosekliai, objektyviai ir informatyviai aprašyti ir paviešinti šviečiamieji straipsniai gali kaip niekas kitas pagelbėti skleidžiant žinias apie įmonės veiklas ir jos stipriąsias puses.

Tačiau būtina prisiminti, kad tekstai turi būti informatyvūs ir įdomiąja prasme. Tik labai siauram ratui skaitytojų bus įdomu įmonės kasdienybė, o norint sudominti platesnį ratą žmonių, reikia rimtai, atsakingai ir kūrybingai apmąstyti, kokią informaciją pateikti, ką naudingo ir vertingo papasakoti. Kokybiška, įdomi ir objektyvi informacija savaime patraukia skaitytojo dėmesį ir tuo pačiu gerina įvaizdį bei didina pasitikėjimą ta organizacija, apie kurios patirtį ir inovacijas yra kalbama.

Taigi iš kokybiškų ir profesionaliai parengtų šviečiamųjų straipsnių naudą gauna ne tik įmonė (visuomenė supažindinama su jos vardu ir veikla, stiprėja prekinis ženklas), bet ir visuomenė – gerėja naujų technologijų išmanymas, plečiasi bendras supratimas apie produktų ir paslaugų kokybinius aspektus, kyla naujų idėjų ką ir kaip toliau reikia tobulinti.

Ką ir kaip galima aprašyti užsakomuosiuose straipsniuose?

Įdomesnes įmonės naujienas, planuojamus renginius ar įvykius geriausia pristatyti standartiniu pranešimu spaudai. Tai trumpi ir informatyvūs pranešimai, kas ir kada įvyko, kuo tai buvo įdomu, galbūt - kokią naudą iš to gaus esami ar būsimi klientai. Nors pranešimai spaudai standartiškai laikomi labiau informacine žinute žurnalistams, nei galutiniu straipsniu skaitytojams, tačiau realybėje žurnalistai dažnai neturi jokių laisvo laiko išteklių gilintis į tokius tekstus papildomai ir sprendžia paprastą dilemą – ar pateiktas pranešimas spaudai iškart tinkamas publikacijai, ar jį apskritai reikėtų atmesti, kaip bevertį informacine prasme.

Pagrindinis kriterijus, kuriuo remiantis atmetami pranešimai spaudai – labai menkas skaitytojų auditorijai įdomios ir išties aktualios informacijos kiekis, ypač kai pagrindinę žinutę sudaro niekuo nepagrįstos liaupsės pristatomam produktui ar pačiai įmonei. Nors toks pranešimas gal ir malonus įmonės atstovams, bet jis dažniausiai sukelia atmetimo reakciją skaitytojams. Tą nujausdamos interneto portalų ir kitų žiniasklaidos kanalų redakcijos be reikalo nerizikuoja ir dalį tokių pranešimų paprasčiausiai ignoruoja. Čia pravers paprastas patarimas – nenuvertinkite savo auditorijos pastabumo ir kritinio mąstymo.

Šviečiamieji straipsniai yra tiesiog būtini, siekiant įsitvirtinti rinkoje su naujomis technologijomis, produktais ar paslaugomis. Deja, Lietuvoje tai vis dar labai retas reiškinys, kai įmonės investuoja ne tik į pranešimo spaudai parengimą ir reklamą: išsamūs ir nuoseklūs įmonėse naudojamų inovacijų aprašymai, kuomet pagrindinis dėmesys skiriamas rinkai šviesti ir būsimam klientui ugdyti, o ne tiesioginei reklamai, yra menkai paplitęs. Bet daugelis sutiks, kad tai yra būtina brandaus verslo sąlyga – išsiskirti konkurencingame paslaugų ar prekių segmente galima tik tuomet, kai egzistuoja išprusę vartotojai, sugebantys įvertinti skirtingų technologijų pranašumus ir atsirinkti „grūdus nuo pelų“. O tokiu švietimu niekas kitas neužsiims – tai palikta paties verslo atsakomybei ir brandai.

Produktų apžvalgos, reportažai iš parodų ar renginių ypač tinkami pristatant jau egzistuojančių ar naujų produktų išskirtines savybes, naujas technologijas ir jų praktinį panaudojimą. Tai ne tik įtvirtina produkto žinomumą visuomenėje, bet ir leidžia praktiškai įrodyti, kuo siūlomi gaminiai ar paslaugos yra pranašesni už kitus analogiškus pasiūlymus.