Sėkmės paslaptis - tai tikslo pastovumas
//Bendžaminas Dizraelis
Rekvizitai Viešoji įstaiga Mokslo ir technologijų populiarinimo centras Adresas: Studentų g. 65 – 513, LT-51369 Kaunas Įmonės kodas: 302318321
PVM mokėtojo kodas: LT100005808511
A/s. Nr.: LT 45 7044 0600 0688 8034
Bankas: AB SEB bankas

Kontaktai Rašykite mums: info@mtpc.lt

Užsakomieji straipsniai – gerai ar blogai?

Užsakomieji straipsniai – tai tokie straipsniai, kurių parašymą ir spausdinimą inicijuoja ne nepriklausomas žurnalistas ar tinklaraščio autorius, o su straipsnio turiniu susijusi bendrovė, organizacija ar pavienis asmuo. Tokiu atveju manoma ir tikimasi, kad paruoštas užsakomasis straipsnis bus tendencingas ir išryškins tik teigiamas užsakovo puses. Tokia nuomonė nėra „iš piršto laužta“ – dažnai taip ir būna, tačiau tikrai ne visais atvejais. 

Kas gero užsakomuosiuose straipsniuose? Žiūrint plačiąja prasme, užsakomieji straipsniai yra visi, kurių parengimą inicijuoja užsakovas. Vadinasi, prie užsakomųjų straipsnių reikėtų priskirti tradicinius ir labai paplitusius pranešimus spaudai, užsakovo iniciatyva rengiamus apžvalginius, analitinius ir šviečiamuosius straipsnius. Ar pranešimai spaudai yra blogai? Juk be jų nesužinotume daugumos organizacijų ir įmonių naujienų, o informacijos srautas taptų kur kas skurdesnis. Analitiniai ir apžvalginiai straipsniai, ypač jei juos ta pačia tema inicijuoja konkuruojančios bendrovės, skaitytojams taip pat leidžia įsigilinti į aptariamus reiškinius iš skirtingų, nors ir subjektyvių pozicijų. Didesnė nuomonių įvairovė ir platesnis informacijos kiekis žurnalistams leidžia į situaciją pažvelgti platesniu kampu, susirasti daugiau įdomių pašnekovų, parengti kokybiškesnius nešališkus straipsnius. 

Kada užsakomieji straipsniai yra blogai? Kaip jau minėjome, nors užsakomieji straipsniai turtina informacinę erdvę, taip būna ne visuomet. Prastų rezultatų sulaukiama tuomet, kai tokio pobūdžio tekstai viešose žiniasklaidos priemonėse publikuojami reguliariai ir tendencingai palaikant tik vieną kurią nors pusę ir dar tai darant „slapta“ – viešoje publikacijoje nepridedant atskiros žymos, informuojant, kad tai yra užsakomasis straipsnis ir kad skaitytojai turėtų būti atsargesni, vertindami jame išsakytas mintis. Taigi blogai yra ne patys užsakomieji straipsniai, kurie iš esmės didina prieinamos informacijos kiekį, bet tai, kaip su jais elgiamasi viešojoje erdvėje. Kaip ir bet koks kitas įrankis, naudojamas ne pagal paskirtį, šie straipsniai gali padaryti daugiau žalos, nei naudos. 

Naudokime tinkamai! Siūlome nebijoti užsakomųjų straipsnių, kaip naudingos informacijos perteikimo priemonės – vertinant objektyviai, šiandieniniai nemokamos interneto žiniasklaidos pajėgumai nėra labai dideli ir jie jokiais būdais nėra pakankami, kad užtikrintų kokybiškos ir objektyvios informacijos srautą apie absoliučiai visas naujoves, inovacijas ir pasiekimus. O informacinei visuomenei žinių per daug nebūna – tik jos padeda susigaudyti šiandieniame pasaulyje, išsirinkti tinkamiausias paslaugas ir prekes, apsispręsti dėl specialybės, gyvenimo veiklos ir kitų prioritetų. Tačiau su tokiomis publikacijomis nereikia persistengti – visų pirma, jos turi būti išties informatyvios, antra – parengtos kokybiškai ir įdomiai, o trečia – laisva valia pasiūlytos žiniasklaidos priemonėms, kurios tokius tekstus gali publikuoti, pateikti viešai tik po pataisymų arba kraštutiniu atveju iš viso atmesti. Jei pateikta informacija tikrai įdomi ir vertinga, pats straipsnis parengtas kokybiškai bei įdomiai, užsakomasis straipsnis atmestas nebus, kadangi skaitytojo gaunama nauda atsveria nepasitenkinimą dėl to, kad straipsnyje paminėti konkretūs produktai ar įmonių vardai. 

Be abejonės, mes galime pagelbėti! Mes gebame parengti kokybiškus ir informatyvius straipsnius apie Jūsų organizacijos pasiekimus, įdomiai ir suprantamai aprašyti naujausias technologijas, darbo metodus ir kitas inovacijas, kurios galėtų būti įdomios plačiajai auditorijai ir padėtų ne tik geriau susipažinti su organizacijos veikla ir pasiekimais, bet taip pat didintų naujausių technologijų žinomumą ir jų galimybių ribų supratimą.

Tuo pačiu norime pabrėžti, kad mes nesame tradicinė ryšių su visuomene organizacija – mūsų tikslas ir pagrindinė veiklos kryptis yra kokybiškos pažintinės informacijos skleidimas internete. Tad siekiame kartu dirbti tik su tokiomis organizacijomis, kurios eina inovacijų keliu, turi tikrų pasiekimų, vertų plačiosios visuomenės dėmesio ir kurioms visapusė kokybė yra aktualus prioritetas. 

Mes neturime jokių slaptų ryšių su žiniasklaidos priemonėmis – parengtus tekstus užsakovų pageidavimu galime išplatinti visoms redakcijoms, kurios ir priima galutinius sprendimus publikuoti ar nepublikuoti siūlomą informaciją. Todėl visada esame suinteresuoti kokybiškų ir įdomių straipsnių rengimu, nes tik taip jie gali praeiti žiniasklaidos priemonėse dirbančių redaktorių atranką. 

Mūsų darbai. Kai kurias mūsų rengtas publikacijas galite surasti paspaudę šią nuorodą.